Wyszukaj w katalogu
Polecane firmy
GARDA sp. z o.o. sp. k.

GARDA sp. z o.o. sp. k.

UNIA Spółka z o.o

UNIA Spółka z o.o

Poleć nas innym

Wzrasta rynek umaszynowienia sprzątania w Polsce
(2018-07-16)
nilfisk_logo.png


Polski przemysł i handel coraz chętniej stawiają na nowoczesne technologie, także w sprzątaniu. W Polsce co roku średnio o 15 proc. rośnie liczba firm, które decydują się na umaszynowienie procesu sprzątania w swoim zakładzie – wynika z szacunków polskiego oddziału firmy Nilfisk. Jak przewidują eksperci, trend ten w najbliższych latach będzie się nadal utrzymywał.

SC401 supermarket.jpg

Trwa bardzo korzystna koniunktura dla producentów sprzętu czyszczącego w Polsce. – Wpływ na nią ma nie tylko zainteresowanie nowymi technologiami, ale także sytuacja na rynku pracy – mówi Ewa Klimont, dyrektor zarządzająca Nilfisk w Polsce. – Są w kraju miejsca, gdzie – również ze względu na efekty uboczne programu 500+ – brakuje rąk do pracy w słabo opłacanych zawodach, takich jak sprzątanie. Konieczność utrzymywania niskich cen przy rosnących kosztach pracy wymusza na przedsiębiorcach szukanie oszczędności. Nowoczesne urządzenia czyszczące nie zawsze są tanie, ale dzięki maksymalnemu skróceniu czasu sprzątania, ich zakup szybko powinien się zwrócić – podkreśla Ewa Klimont.

SC250 flower shop.jpg

 

Z szacunków Nilfisk wynika, że najszybsza dynamika umaszynowienia procesu sprzątania występuje w samych firmach sprzątających, których usługi spotykają się z coraz większym zainteresowaniem. Średnio wzrost ten szacowany jest na poziomie 15 proc. W podobnej skali, na profesjonalne maszyny sprzątające stawiają przedsiębiorstwa z branży przemysłowej oraz instytucje publiczne. Sytuacja wygląda nieco inaczej w przypadku dużych sieci handlowych. Tu dynamika nie jest aż tak duża, bo właściciele galerii handlowych czy supermarketów od początku stawiali na sprzątanie maszynowe, więc wzrosty w tym sektorze wynikają wyłącznie z pojawiania się nowych graczy na rynku.

Hity sprzedaży
Jakie maszyny najczęściej wybierają przedsiębiorcy? Według danych Nilfisk, w branży handlowej najlepiej sprzedają się prowadzone oraz samojezdne automaty szorująco-zbierające. – Klienci często są zainteresowani maszynami wyposażonymi w systemy monitoringu i zdalnego sterowania. Ale przede wszystkim zwracają uwagę na obecność technologii oszczędzania wody i detergentów. Przy codziennym czyszczeniu dużych powierzchni handlowych bardzo szybko można zaobserwować poczynione oszczędności – mówi Ewa Klimont.

SW5500 warehouse.jpg

 

Przemysł stawia z kolei na profesjonalne odkurzacze o wielorakich zastosowaniach. Oprócz zwykłych odkurzaczy o dużej mocy czy maszyn do czyszczenia na sucho i mokro, na rynku można znaleźć specjalistyczne serie do pyłów niebezpiecznych, stref zagrożenia wybuchem, zbierania skrawków i ścinek, a nawet odzyskiwania cieczy. Do płaskich powierzchni stosuje się często zamiatarki albo – znowu – automaty szorująco-zbierające.

Według dyrektor zarządzającej Nilfisk Polska, ta dynamika w umaszynowieniu sprzątania w naszym kraju utrzyma się przez najbliższe lata. –Rynek wciąż nie jest jeszcze nasycony. Wciąż daleko nam do stopnia wykorzystywania profesjonalnych maszyn czyszczących w sprzątaniu, jaki mamy w Europie Zachodniej. Perspektywy są jednak bardzo dobre. W zależności od branży, nasz wzrost w najbliższych latach szacujemy nawet do 30 proc. – podkreśla Ewa Klimont.

O Nilfisk

Nilfisk to jeden z czołowych światowych producentów profesjonalnych maszyn czyszczących. Firma dostarcza innowacyjne produkty: odkurzacze, myjki wysokociśnieniowe, automaty szorująco-zbierające oraz maszyny komunalne do sprzątania i pielęgnacji terenów zewnętrznych znajdujące swoje zastosowanie w niemal każdej branży. Głównymi odbiorcami są: przemysł spożywczy, metalurgiczny, farmaceutyczny, chemiczny, transportowy, motoryzacyjny, rolnictwo, budownictwo, centra logistyczne oraz przedsiębiorstwa produkcyjne.
Firma Nilfisk – pierwotnie pod nazwą Fisker & Nielsen – powstała w 1906 r. w Danii, gdzie do dziś znajduje się jej główna siedziba. Spółki handlowe firmy zlokalizowane są w 45 krajach na świecie, a aż 10 zakładów produkcyjnych - w Europie, Ameryce i Azji. Dzięki silnej sieci dystrybucji Nilfisk wprowadza i sprzedaje swoje produkty w ponad 100 krajach. Firma zatrudnia w sumie ok. 5,6 tysiąca pracowników, w tym ponad 250 inżynierów pracujących nad innowacyjnością produktów oraz 700 techników.
Produkty Nilfisk na polskim rynku obecne są już od 26 lat. Szybki rozwój rynku maszyn czyszczących w Europie Środkowo-Wschodniej spowodował, że w 2003 r. firma otworzyła swoje przedstawicielstwo w Polsce. Obecnie na naszym rynku Nilfisk oferuje pięć marek swoich produktów: Nilfisk, Viper, Outdoor, IVS oraz Consumer. Firma współpracuje z ponad 120 dystrybutorami na terenie całego kraju. W Polsce znajduje się również sieć autoryzowanych serwisów. Dyrektorem zarządzającym polskiego oddziału Nilfisk Polska jest Ewa Klimont.