Hako2024
Wyszukaj w katalogu
Polecane firmy
GARDA sp. z o.o. sp. k.

GARDA sp. z o.o. sp. k.

UNIA Spółka z o.o

UNIA Spółka z o.o

Poleć nas innym

Profesjonalne sprzątanie sklepu. Jak dobrać odpowiednią maszynę?
(2018-09-17)

 

nilfisk_logo.png


Jeśli zabierać się za sprzątanie, to tylko przy użyciu nowoczesnej techniki. Wiedzą o tym duże sieci handlowe, powoli przekonują się też mniejsze sklepy. Jednak dobór odpowiedniej maszyny nie jest prosty. Na co zwrócić uwagę, przebierając w dziesiątkach różnych rozwiązań?

Zacznijmy jednak od korzyści stosowania profesjonalnych technologii czyszczących. Tych jest naprawdę wiele, a na pierwszy plan wybijają się oszczędności. Nowoczesne urządzenia dają użytkownikowi kontrolę nad niemal każdym aspektem procesu sprzątania: siłą nacisku szczotki, ilością zużywanej wody, energii czy detergentu. Jednak najbardziej spektakularne oszczędności można uzyskać w zakresie czasu i wysiłku, włożonych w proces sprzątania. Umaszynowienie sprzątania jest dziś niezbędne, aby utrzymać konkurencyjność i sprostać zapotrzebowaniu rynkowemu.

Równie ważne, co oszczędności, są korzyści wynikające z ergonomii i właściwego dostosowania maszyn do rodzaju prowadzonego biznesu. Dzięki systemom ograniczającym hałas, a także automatom osuszającym podłogę bezpośrednio po jej umyciu, sprzątanie w godzinach pracy obiektu i obecności klientów, nie stwarza już więcej problemów.

Jednak jaką maszynę wybrać do sprzątania sklepu i jak nie zgubić się w bogatej ofercie producentów?

KAM52nlg.jpg

 

Nie bójmy się doradcy!
Damian Kozłowski, ekspert technologiczny Nilfisk Polska, przekonuje, że wybór odpowiedniej maszyny nie zawsze jest łatwy. –Rynek oferuje dziś bardzo wiele rozwiązań. Od zamiatarek, sprawnie radzących sobie z suchymi zanieczyszczeniami, poprzez profesjonalne odkurzacze, myjki ciśnieniowe, aż po wielofunkcyjne automaty szorująco-zbierające. Ostateczna decyzja o kupnie maszyny nie może być podjęta na podstawie wyglądu czy wyłącznie ceny. To wynik końcowy rozmów z konsultantem, skrupulatnie badającym potrzeby klienta– mówi Damian Kozłowski.

Dlatego, jak tłumaczy ekspert, osoba odpowiedzialna za dobór profesjonalnych urządzeń nie może być tylko zwykłym sprzedawcą. Klient powinien mieć do czynienia z prawdziwym ekspertem, który rozumie biznes i jest w stanie dokładnie przeanalizować potrzeby sklepu. –Jaka jest powierzchnia sprzątania? Jakie rodzaje zabrudzeń występują na niej najczęściej? Jaki jest typ podłoża? To tylko podstawowe pytania, które zawsze zadajemy klientowi. Lista istotnych kwestii jest długa, ale nie możemy przed nią uciec, jeśli chcemy ponosić odpowiedzialność za to, co oferujemy – podkreśla Damian Kozłowski.

Podążając za oczekiwaniami rynku, producenci udostępniają dziś specjalne pakiety usług. W ich zakres wchodzi nie tylko sprzedaż urządzenia sprzątającego, ale także profesjonalne doradztwo przy jego wyborze, udostępnienie nowoczesnych systemów zarządzania flotą maszynową, pomoc doraźna i serwis w przypadku problemów z maszyną, a także opcja czasowego wynajmu.

Wyjątkowym przykładem specjalnego pakietu, oferowanego do tej pory w państwach Europy Zachodniej, jest tak zwany Track Clean – system monitorowania maszyn sprzątających. To skomplikowany układ czujników podłączonych do baterii, silników napędowych, trakcyjnych i ssących urządzenia oraz do pulpitu sterującego, dzięki któremu administrator może zdalnie obserwować pracę maszyny. Track Clean powie mu niemal wszystko: gdzie znajduje się urządzenie, jak długo pracuje i w jakim trybie, co zostało do tej pory wykonane, a także jaki jest poziom naładowania jest baterii. Ta automatyzacja to osiągnięcie szczególnie cenne dla firm, które posiadają większą flotę maszyn sprzątających.

–Dobrane urządzenie ma być wyborem optymalnym, zapewniającym jak najsprawniejsze i najtańsze użytkowanie. Jakość sprzątania, wygoda użytkownika, czy optymalizacja kosztów to równorzędne składowe. Dlatego warto zwrócić się o poradę do wykwalifikowanego konsultanta– zaznacza Damian Kozłowski.

AgTM6LKg.jpg


Jakie maszyny brać pod uwagę?

Dla branży handlowej doradca dobierze najprawdopodobniej maszynę z rodziny zamiatarek lub automatów szorująco-zbierających. Zamiatarki, idealne do pracy z suchymi zanieczyszczeniami, dobrze radzą sobie na obszarach hal magazynowych, a także na parkingach. Do pracy w bardziej klasycznej przestrzeni handlowej doskonale nadają się automaty szorująco-zbierające. Takie maszyny umyją i osuszą podłogę za jednym przejazdem. Dlatego, o ile zamiatarka sprawdzi się raczej w zewnętrznych lub bardziej przemysłowych obszarach, o tyle automat będzie niezbędny przy codziennej konserwacji wewnętrznych powierzchni handlowych.
 

O Nilfisk

Nilfisk to jeden z czołowych światowych producentów profesjonalnych maszyn czyszczących. Firma dostarcza innowacyjne produkty: odkurzacze, myjki wysokociśnieniowe, automaty szorująco-zbierające oraz maszyny komunalne do sprzątania i pielęgnacji terenów zewnętrznych znajdujące swoje zastosowanie w niemal każdej branży. Głównymi odbiorcami są: przemysł spożywczy, metalurgiczny, farmaceutyczny, chemiczny, transportowy, motoryzacyjny, rolnictwo, budownictwo, centra logistyczne oraz przedsiębiorstwa produkcyjne.
Firma Nilfisk – pierwotnie pod nazwą Fisker & Nielsen – powstała w 1906 r. w Danii, gdzie do dziś znajduje się jej główna siedziba. Spółki handlowe firmy zlokalizowane są w 45 krajach na świecie, a aż 10 zakładów produkcyjnych - w Europie, Ameryce i Azji. Dzięki silnej sieci dystrybucji Nilfisk wprowadza i sprzedaje swoje produkty w ponad 100 krajach. Firma zatrudnia w sumie ok. 5,6 tysiąca pracowników, w tym ponad 250 inżynierów pracujących nad innowacyjnością produktów oraz 700 techników.
Produkty Nilfisk na polskim rynku obecne są już od 26 lat. Szybki rozwój rynku maszyn czyszczących w Europie Środkowo-Wschodniej spowodował, że w 2003 r. firma otworzyła swoje przedstawicielstwo w Polsce. Obecnie na naszym rynku Nilfisk oferuje pięć marek swoich produktów: Nilfisk, Viper, Outdoor, IVS oraz Consumer. Firma współpracuje z ponad 120 dystrybutorami na terenie całego kraju. W Polsce znajduje się również sieć autoryzowanych serwisów. Dyrektorem zarządzającym polskiego oddziału Nilfisk Polska jest Ewa Klimont.